Detta ingår när du beställer hemstädning:
Vi arbetar utifrån en instruktion enligt standardavtal som omfattar nedanstående punkter. Denna kan även vid behov skräddarsys efter era behov och önskemål.
Kök
- Avtorka spis, diskbänk samt tillhörande skåp och automater utvändigt.
- Avdamma tavlor och väggarmaturer.
- Avtorka på och runt strömbrytare.
- Avtorka fönsterkarmar.
- Avtorka fria vågräta ytor på möbler.
- Dammsuga golv.
- Fukt moppa golv
Badrum
- Rengöra sanitära enheter samt angränsande väggytor.
- Avfläcka speglar
- Avtorka på och runt strömbrytare.
- Dammsuga golv
- Tvätta golv
Vardagsrum och övriga rum
- Avtorkning fria vågräta ytor på möbler (max höjd 1,8 m).
- Avdamma tavlor och väggarmaturer.
- Avtorka på och runt strömbrytare.
- Avtorkning av synliga fläckar på dörrar.
- Dammtorka fönsterkarmar.
- Dammsuga golv.
- Fuktmoppa golv.
Inför hemstädning
Oavsett om det är regelbunden hemstädning eller vid ett enstaka tillfälle så finns det lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Var gärna hemma vid första städtillfället så vi kan presentera vår städpersonal. Vänligen plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra. För att du som kund ska få den kvalitet du vill, tillhandahåller du det material du själv valt. Det innebär t.ex. en välfungerande dammsugare, hink och mopp, samt särskilt rengöringsmedel på grund av t.ex. allergi eller speciella ytor. Vi tar med vanligt allrengöringsmedel vid första tillfället. Vi kan även sälja och tillhandahålla all städmaterial om du vill det istället. Vid hårt smutsad bostad kan hemstädningen inte utföras fullt ut till det avtalade tiden och priset, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. Naturligtvis kan vi avtala om en storstädning behöver utföras vid behov. Om husdjur/pälsdjur finns kan en extra avgift eventuellt tillkomma beroende på extra nedsmutsning. Avbokning av enstaka städtillfällen ska ske senast tre arbetsdagar innan städtillfället, i annat fall debiteras städningen.
Säkerhet och reklamation
Som en del i vårt kvalitetsarbete så har vi ett samarbete med Stöldskyddsföreningen (SFF). Det innebär att alla utav oss utkvitterade nycklar får en personlig stöldskyddsbricka som fästs tillsammans med nyckeln/nycklarna. Eventuell reklamation ska göras så nära städtillfället som möjligt men senast inom tre dagar från städtillfället. Om du som kund själv åtgärdar fel innan Miljö – Framtid AB kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning.